Köp en tulpan...

måndag 15 maj 2023

Marie-Louise Åkman

Vi fortsätter att stödja "End Polio Now" genom att köpa tulpanlökar. För er som missat information och anmälningslista på lunchmötet, så kan ni istället skicka en beställning till bengt.akman@gmail.com. Ange namn, telefonnummer, antal förpackningar. Ni betalar via swish 123 614 1097.

Vad är polio?
Polio är en förlamande och livshotande sjukdom som för det mesta kan drabba barn under 5 år. Viruset sprider sig från person till person, oftast via smittat vatten.

Vad är Rotarys mål?
Rotary har sedan 1979 arbetat för att utrota polio i världen. Som initiativtagare till och partner i "Global Polio Eradication Initiative" har vi sedan starten kunnat minska antalet poliofall med 99,9 %!!

Rotarys bidrag om totalt 15 miljarder SEK har möjliggjort att 2,5 miljarder barn i 122 länder hittills vaccinerats och blivit immuna mot sjukdomen.