Köp 2, skänk 1 - succé igen!

söndag 4 december 2022

M-L Åkman

Succé är det ord som bäst beskriver fredagens evenemang - återigen! Vi upprepade framgångssagan från förra året genom att få in 87 kassar med matvaror och 9500:- i swish och kontanter. Diakonerna fick ett tufft jobb med att transportera och sortera varorna, men var bättre förberedda än förra året.

Även den här gången blev vi djupt imponerade av Ludvika-bornas vänlighet och generositet. I år är det heller inte lika självklart att medborgarna har möjlighet att ge lika mycket som tidigare med tanke på inflation och elprisökningar.

Två damer som stannade till på vårt pass mellan 14-16 hade en hel vagn som de ville skänka. Den ena damen såg väldigt "tagen" ut och förklarade att hon hade upplevt 2:a världskrigets fasor och därför förstod hur eländigt det kunde vara för en del människor. Hon skänkte verkligen med hjärtat - tror inte att plånboken var alltför fet.

En stor eloge till gänget som från vår klubb som engagerade sig och stod på ICA (enbart nöje) mellan 12.00 och 20.00:

• Rose-Marie Andersson, Peter Wähl, Joel Engvall och Åke Bohl.
  • Bengt & Marie-Louise Åkman, Birgitta Granqvist och Mie-Lotte Bohl
  • Sarah Hjälm, Gunnar Flisberg, Christer von Marten och Torleif Fallsdalen
  • Susanne Harling, Iréne & Bengt Andersson, Johan Berner

Ett stort grattis till oss alla i Ludvika Rotaryklubb!

Länk till Lokalt Ludvika/Smedjebacken

Sarah Hjälm från vår Rotaryklubb och Fredric Jernemyr, chef för ICA Kvantum Ludvika poserar vant.

Många kunder stannade till och pratade och hade en trevlig stund tillsammans med våra funktionärer. Den här gången var det Birgitta och Sarah som hade fångat upp en glad kund/givare.