Intag av ny medlem - Ann-Christin Anderberg

tisdag 7 mars 2023

M-L Åkman

Vi har den stora glädjen att presentera årets första nya medlem - Ann-Christin Anderberg. Alla närvarande medlemmar i Ludvika Rotaryklubb slöt upp vid intaget i samband med lunchmötet 23-03-06 för att hälsa henne välkommen. Så här skriver hon:

"I löftet om vår och värme den tredje mars 2023 blev jag välkomnad och invald som medlem i Rotary och Ludvika Rotaryklubb av president Susanne Harling samt även i lunchen deltagande Rotary-vänner. I och med detta är jag nu en stolt men ödmjuk medlem av ett stort internationellt yrkesnätverk, som på olika sätt gör stora och humanitära insatser.

Tack Kjell Israelsson för att du bjöd in mej och dessutom finns där som min mentor och fadder.

Med hänvisning till mitt tidigare arbete som lärare och ledare inom den svenska skolans olika områden samt mitt specialpedagogiska kunnande och intresse omkring lärandets villkor och möjligheter, ser jag Rotarys insatser för läs och skrivkunnighet i världen som ett av de mer värdefulla insatserna för vår utveckling och framtidstro.

Att  med andra i Rotaryklubben få dela gemensamma humanitära värderingar är för mej glädjande, ansvarsfullt och mycket hedrande, därför ser jag fram emot samhörigheten i våra motton och i vår ledstjärna".

Ann-Christin Anderberg flankeras av Kjell Israelsson (fadder) och Susanne Harling (president).

Ann-Christin Anderberg