Dylan

måndag 15 maj 2023

Marie-Louise Åkman

Dylan och Teo har deltagit i Rotarys RYLA-utbildning

RYLA betyder Rotary Youth Leadership Award och är en ledarskapsutbildning som ungdomar har möjlighet att delta i genom Rotarys försorg.

Dylan Mujovic och Teo Branzell berättade vid dagens lunchmöte om sina erfarenheter efter att ha varit Ludvika Rotaryklubbs deltagare på en två-dagars RYLA-utbildning i Kristinehamn. Temat var ledarskap och att stimulera unga att utvecklas. Bägge var mycket nöjda med helgen; såväl föredragen som alla möjligheter att träffa nya och bygga nätverk som gavs.

Dylan, som tillsammans med sin bror driver Grängesbergs Tak och Plåtslageri, nämnde speciellt insikten om vikten av att våga släppa in sina anställda i beslutsfattandet. Teo framhöll behållningen från föredraget av den person som bl a driver Hotell Galaxen i Borlänge och Heden i Liseberg. Hans målsättning ”hur svårt kan det vara”, fastnade.I höst kommer

Ludvika Rotaryklubb att anordna en RYLA-utbildning lokalt i Ludvika för ungdomar som är intresserade av att lära mer om ledarskap.Mer information kommer att skickas ut från vår klubb.

Dylan Mujovic, stf president Mie-Lotte Bohl och Teo Branzell.