Vi har utnämnt Årets Pedagog 2023

torsdag 8 juni 2023

Marie-Louise Åkman

ÅRETS PEDAGOG 2023

Ludvika Rotaryklubb utnämnde för 13:e året i rad "Årets Pedagog" och vid en ceremoni vid Knutsbo skola igår utnämndes Bente Staff Hagen. Presidenten vid Ludvika Rotaryklubb, Susanne Harling överlämnade ett pilträd med tillhörande namnplatta samt ett diplom till Bente. Stämningen var hög med många glada barn och Bente var glatt överraskad av priset.

Rektor Åsa Strömberg gav följande motivering till varför just Bente fick priset:

"Med glädje, engagemang och ”lärarhantverk” får Bente alla elever att känna att de lyckas utifrån sin förmåga. Bente är en erfaren och omtyckt lärare och kollega. Hon tar sig alltid tid att ge en hjälpande hand när det behövs. Bente är en eldsjäl när det kommer till att kombinera våra traditionella läromedel och metoder med nya sätt att tänka utifrån vårt digitaliseringsuppdrag och utifrån samtida utmaningar och möjligheter."

Knutsbo-skolan ståtar nu med två årets pedagoger eftersom Johanna Stenberg fick priset vid den första utnämningen 2010. Bra gjort!

Längst fram pristagaren Bente Staff Hagen flankerad av Rotary-medlemmar.