KOM-IHÅG Internationella polio-dagen 24 oktober

lördag 14 oktober 2023

Den 24:e oktober är dagen då vi över hela världen uppmärksammar "End Polio Now". Något som Rotary tillsammans andra internationella organisationer varit djupt engagerade i under många år.

Vi kommer att ha en aktivitet för att samla in mer pengar till End Polio Now den 24 oktober (eller helgdag före eller efter 24/10). Mer info kommer.

Elisabeth Bava - Mitt Liv med Polio

I denna gripande och rörande dokumentär öppnar Elisabeth Bava sitt hjärta för att dela med sig av sin outtröttliga resa, präglat av motståndskraft och beslutsamhet.

Som barn drabbades hon av polio och filmen följer hennes resa från en utmanande barndomstid till dagens engagemang för polio inom Rotary.

Följ med oss på Elisabeths resa genom livet - en kvinna som trots motgångar fortsatt att lysa starkt och inspirera generationer med sitt engagemang

KOM IHÅG Internationella Polio-dagen 24 oktober