Ludvika Rotaryklubb startar upp ny RYLA-grupp

söndag 22 oktober 2023

”RYLA står för ”Rotary Youth Leadership Awards” och är ett ledarskapsprogram som Rotary drivit under många år (mer info finns i faktarutan nedan). Så även i Ludvika Rotaryklubb, som idag 21 oktober startade upp en ny grupp med intresserade unga personer som nappat på Rotarys erbjudande om att lära sig mer om ledarskap. Dagens kick-off var det första av totalt 8 möten under 2023/24 med avslut i juni 2024. Samtliga möten blir i Ludvika med omnejd.

På bilden ser ni: Joel Engvall (Rotary), Teo Branzell, Vera Ulveström, Ellen Sandström, Leo Rosenqvist, Erol Halilovic, Andreas Thunström, Jakob Rudh, Hugo Langanger och klubbens RYLA-ansvarige Åke Bohl. Saknas på bild: Gilda Ågebrink, Mikaela Wold och Ellen Hyttsten.

Det är 11 deltagare i gruppen - 5 tjejer och 6 killar. Alla hoppas förstås på spännande diskussioner och ett givande kunskapsutbyte. På bilden ser ni ett glatt men något fruset gäng som poserar för kameran.

Kenneth Willman

Under dagen bjöds gruppen på föredrag av Iréne Andersson som berättade om Rotary/RYLA, Simone Reiche Nordström ”Chefa över huvudkontoret”, Kenneth Willman ”Mitt ledarskap spelar roll” och Åke Bohl om Hitachi Energy och 1100 kV HVDC.

Vi önskar alla deltagare en riktigt givande säsong med RYLA!

Rotary Youth Leadershiop Award

Under programmet får du lära känna dina egna ledaregenskaper, se dig själv som ledare och dina egna utvecklingsmöjligheter. Du kommer att möta goda förebilder bland dagens ledare från privat näringsliv och offentlig verksamhet. De berättar om sin egen och sin organisations utveckling och reflekterar tillsammans med dig över ledarskapets betydelse i med- och motgång. Du får en inblick i hur olika verksamheter i samhälle och näringsliv fungerar och får möjlighet att skapa ett eget nätverk av ledare och andra yrkesverksamma.