Intag av ny medlem - Marina Nogueira di Cicco

tisdag 21 november 2023

M-L Åkman

I samband med måndagens årsmöte så hade vi det stora nöjet att välkomna en ny klubbmedlem - Marina Nogueira di Cicco. Marina är född i Brasilien i en familj med galicisk-italienska rötter, där utbildning alltid värderats högt. Eftersom Sverige låg högt på listan över länder med bra utbildningsstandard så valde hon vid 19 års ålder att börja studera i Sverige. Detta ledde till tre akademiska examina vid ledande institutioner i Sverige. Hennes passion för språk har alltid varit en drivkraft, och detta intresse ledde henne att fördjupa sig inom lingvistik och översättning. I många år har Marina sedan undervisat i språk, både i Sverige och utomlands och har även grundat och drivit ett översättningsföretag i Brasilien.

Marina har trivts bra inom utbildningssektorn och det är också där hon finns idag. För närvarande arbetar hon med att etablera en internationell skola för VBU, VBU International High School, där man strävar efter att skapa en globalt inriktad utbildningsmiljö och samtidigt bidra till utvecklingen av Västerbergslagen.

Så här säger Marina om sitt nya medlemskap i Ludvika Rotaryklubb:

"Jag ser fram emot att ansluta mig till Rotary och kunna göra meningsfulla insatser för det lokala och globala samhället. Jag är motiverad att investera min tid och energi för att göra verklig och märkbar skillnad i Ludvika och regionen.”

Varmt välkommen till oss!

Från vänster president Susanne Harling, Marina Nogueira di Cicco och fadder Marie-Louise Åkman.