Besök i andra klubbar

torsdag 7 december 2023

Tommy Hjort

Tommy Hjort befinner sig i USA - närmare bestämt Florida - och har skickat följande information från besök på Cocoa Beach Club.

2023-11-29  Cocoa Beach Rotary Club,  FL USA  (lunchmöte)
Det mesta av mötet gick ut på förberedelser inför ”2023 Cocoa Beach Boat Parade”, som är en återkommande ”fundraiser”, vänligen se länk

2023-12-06  Cocoa Beach Rotary Club FL, USA  (lunchmöte)
Klubben hade låtit göra en kalender för 2024 till ett antal av 250 st. Man hade nu 84 st kvar. Förutom att ha kalendern såsom ”fundraiser” så hade man engagerat estetelever i ”high school” att göra teckningar på temat ”create hope in the world” samt att redigera kalendern inför tryckning, alltså ett s k "Service project". Jag köpte 2 st förra onsdagen.

Cocoa Beach Christmas Boat Parade är en återkommande årlig aktivitet och "fundraiser".