Ludvika Rotaryklubb stöttar Julhjälpen

tisdag 19 december 2023

"Julhjälpen" är en förening som finns runtom i hela Sverige och även förstås i Ludvika. Gruppen samlar föremål som människor vill skänka bort och gör julpaket. Paketen delas sedan ut bland behövande i bygden. Det är mycket gåvor till barn, men även till vuxna.

I år har vi skänkt 5000:- till föreningen, vilket de är mycket tacksamma för. Föreningen har en FB-sida.

Nedan ett urklipp från FB - "Årets resultat för Julhjälpen" där också vi är omnämnda som givare.

"Här kommer summeringen av 2023 års Julhjälpen i Ludvika Totalt fick vi ihop 35281 kronor 38 familjer i storlek upp till 7 personer har fått matkassar, totalt 114 personer har fått julmat. 73 julklappar har delats ut2 pensionärer har fått en kasse med julmat, julklapp +extra presentkort på mat 13 Presentkort (förutom matpresentkorten) har delats ut som gäller på klippning, massage, fotvård, hotellövernattning/middag samt ridning och mysig tid med hästar och getter.

Tusen tack till alla privatpersoner, Ludvika Taxi, Rotary och ytterligare en organisation för fantastiska pengagåvor.

Tack även till de företag som bidragit med presentkort samt julklappar Coop Sunnansjö Salong Ciseaux Grängesberg Berts hårservice Ludvika Marias i Sunnansjö, Marithas gardin och present Grängesberg, Spendrups, Lyckliga Gatans fotvård Grängesberg Sagas islandshästar och ridterapi, Smedjebacken Schöns massage Ludvika, Frida Rusback Ludvika, Jysk Ludvika, Gränges hyrcart Grängesberg, Busk frakt AB Ludvika, Maritha Barkskog, Hela dig Ludvika, Fotograf Carina Heed Ludvika, Vanbo Herrgård.

Tack till er alla God fortsättning på nya året till er alla"

En liten del av alla paket som görs och delas ut till behövande!

Helena Strömvall och Sanna Håkansson

Helena och Sanna startade upp Ludvikas Julhjälp och är fortfarande sammanhållande för jobbet. Men de är inte ensamma om det här - det finns många andra som hjälper till också.