Välkomna till Ludvika Rotaryklubb - Simone Reiche Nordström och Anders Landén

tisdag 13 februari 2024

M-L Åkman

Vi hade intag av två nya medlemmar på lunchmötet i måndags 24-02-12  - Anders Landén (fadder Lars-Göran Ivansson) och Simone Reiche Nordström (fadder Åke Bohl). Det är alltid lika roligt med nya medlemmar och vi är förstås jätteglada för detta!

Simone Reiche Nordström är en nygammal medlem eftersom hon tillhört klubben tidigare. Hon är uppväxt i forna Östtyskland, men har bott i Sverige många år. Simone jobbar som distriktssköterska på Solviks-skolan, men är också en flitigt anlitad (frilansande) föreläsare om bl a psykisk ohälsa.

Anders Landén är fd officer (majors grad) och har tjänstgjort bl a i Ukraina och Kosovo. Han har varit länspolismästare samt haft en befattning som säkerhetschef på Trafikverket i 8 år. Anders är nu senior säkerhetsrådgivare.

Varmt välkomna till Ludvika Rotaryklubb!

Från vänster: L-G Ivansson (fadder), Anders Landén, M-L Bohl past president, Simone Reiche Nordström och Å Bohl (fadder).