RYLA Ludvika Rotarklubb

lördag 1 juli 2017

Marie-Louise Åkman

RYLA (Rotary Youth Leadership Awards) är en ledarskapsutbildning som bedrivits i Ludvika Rotaryklubb sedan 2016.

Avslutning i landshövding Ylva Thörns residens i Falun 2018-2019.

RYLA (Rotary Youth Leadership Awards) är en ledarskapsutbildning som bedrivits i Ludvika Rotaryklubb sedan 2015. Den vänder sig till yngre personer som:

Under programmet får deltagarna lära känna sina egna ledaregenskaper, se sig själva som ledare och sina egna utvecklingsmöjligheter. De kommer att möta goda förebilder bland dagens ledare från privat näringsliv och offentlig verksamhet. Dessa berättar om sin egen och sin organisations utveckling och reflekterar tillsammans med deltagarna över ledarskapets betydelse i med- och motgång. Man får en inblick i hur olika verksamheter i samhälle och näringsliv fungerar och får möjlighet att skapa ett eget nätverk av ledare och andra yrkesverksamma.

Årets RYLA-grupp 2020-2021